fast forward. now rewind.

dupa “Cartoteca” de Tadeusz Rosewicz. Spectacol de Florin Caracala

fast forward. now rewind e un spectacol la care te plictisesti. E un spectacol la care nu intelegi nimic, in care personajele nu te ajuta sa legi firul unei povesti. Daca exista momente in care ai impresia ca stii despre ce e vorba, in urmatoarea clipa apare un personaj care-ti darama intreg “zidul intelegerii” la care ai zugravit decand ai intrat. fast forward e un spectacol enervant!

“Va rog sa nu va enervati, va rog sa ganditi!”
fast forward e asa cum trebuie. Pentru cei care isi iubesc propriul apendice mai mult decat intreaga omenire, fast forward e al dracului de plictisitor. Pentru cei care calatoresc mult pana ajung la ei, fast forward e inca o revelatie, e inca un subiect de scris ganduri, e inca un sentiment. Pe cei care au copii acasa, fast forward ii lasa sa plece sa le dea tzatza chiar prin mijlocul scenei. Pentru cei care viseaza noaptea, fast forward e inca un scenariu de matafora. Pentru parinti e mandrie, pentru prieteni e de ras, pentru profesori e de criticat, pentru colegi e de invidiat, pentru directie e de cheltuit bani. Pentru cei din distributie e totul, atat cat poate fiecare sa aibe un tot. Pentru Florin Caracala e o eliberare (zice el in interviuri)… dar e o fuga fix sub patul cu gratii.

Alexandru Dobinciuc, Vlad Volf

Alexandru Dobinciuc, Vlad Volf

Distributie: Vlad Volf, Ana Hegyi, Vlad Baba, Mirona Gîdei, Iulia Cretu, Ioana Lefter, Iustin Surpanelu, Cosmina Rusu, Alexandru Dobinciuc, Bianca Buha, Bianca Ioan, Andrei Ciobanu, Cristi Gheorghe, Oana Miron, Alexandru Marin.
Asistenta Regie: Vasilica Blohat.
Regie Tehnica: Gheorgiana Danbu.
Regie si scenografie: Florin Caracala

Iustin Surpanelu

Iustin Surpanelu

Spectacolul cu premiera sambata, 28 noiembrie, la Ateneul Tatarasi din Iasi are cam tot ce ii trebuie pentru a fi un spectacol bun. Spatiu, imagine, muzica, lumina, costme, personaje, dinamism. Dupa cateva repetitii la care am asistat, am citit textul “Cartoteca” de Tadeusz Rozewicz. Nu e genul meu. Apoi am stat si m-am gandit la ce a facut Florin Caracala din el. Imi place rezolvarea acestui text de mor.

Bianca Ioan

Bianca Ioan

“E un spectacol studentesc?”. Ii macina intrebarea asta. Nu am inteles de ce. Spectacol studentesc nu insemna neaparat spectacol de amator. Exista spectacole studentesti mult mai bune decat cele de profesionisti si “fast forward. now rewind” e un exemplu foarte bun. E un spectacol care bate multe alte spectacole cu pretentii de Bucuresti (vezi “Romania, te pup!”) sau din Bucuresti.

Mi-au placut:

– personajele
Deloc prea mult, deloc vulgar, deloc de taiat sau de modificat. Actoriceste pe alocuri mai trebuie lucrat; gandite sunt de neatins.
– spatiul si muzica
– Iustin Surpanelu, Bianca Ioan, Alexandru Dobinciuc, Vlad Volf (cu cateva minusuri foarte mici)
– montarea, rezolvarea propriu zisa a textului

Nu mi-au placut:

– luminile , mi-as fi dorit ca la ce personaje exista sa le vad mai bine
– Vlad Baba, pentru ca in reprezentatia vazuta a fost lipsit de interior. L-am vazut tehnic si concentrat, departe de intreg
– faptul ca importanta Corului Batranilor difera in functie de locul pe care il ocupi in sala. Spun asta pentru ca am vazut spectacolul de trei ori, din unghiuri diferite.

Va invit la acest spectacol. Va rog sa va recunosteti voua daca va plictisiti, daca nu intelegeti. Daca va enervati sau daca va doare capul. Radeti daca va vine sa radeti si nu va abtineti in caz de cel de langa dumneavostra plange. Inchideti-va telefoanele celulare si nu va temeti…aia e camera voastra!

Se mai joaca: 3, 9, 10, 13 decembrie, Ateneul Tatarasi, Iasi
Foto: Iulian Ganu
Articole:
* Alina Busuioc, Adevarul
* Calin Ciobotaru, Flacara Iasului
* Claudia Craiu, Ziarul de Iasi
*Carmen Baraboi, Evenimentul
* Andreea Jugaru, Raluca-Daniela Lungu, Cuzanet.ro
* iasi4u.ro
* Catalina Cocolos, Adevarul
*Madalina Vatamanu, Tele Iasi



UPDATE:Fotografiile mele de la Fast Forward.

10 thoughts on “fast forward. now rewind.

  1. ally says:

    eu inca nu ma simt in stare sa scriu despre.
    in schimb luni ma trezeam vorbind in replici de-ale lor. cred ca si tu. ce sa mai zic de ei?…
    cand mai vii?

Leave a Reply

