Serbare de sfârșit de subiecte la CNDB

Dacă acum ceva vreme vedeam o piesă bazată pe un conflict emigranto-etnic despre problema moldovenilor plecați la muncă afară, după ce acum ceva vreme vedeam o piesă despre integrarea moldovenilor în Uniunea Europeană, asta dupa ce am văzut multe filme românești rupte din realitatea de astăzi a vai! românilor și a vai! săracilor și a vai! comuniștilor și dezertorilor, și tranziție, emancipare, violență, anonimat, pierzanie; după toate, în această seară am ajuns și la un no-performance de dans contemporan. Despre cine e vorba in propoziție? Despre România! Și despre mai cine este vorba? Despre Grecia! Relația Grecia-România cu tot ce însumează cele două țări (de la „de ce m-ai strâns în pumnul tău copil rău”, Homer și măsline, până la libertate și iar libertate). Un spectacol despre suma întregilor unor teritorii, împațită la suma conflictelor etnologicice, cu un rest de România în perioadă Grecia… sau invers.

Afiș

Afiș


Harta, cu o coregrafie semnată Konstantin Mihos și Iris Bami e un spectacol de dans contemporan cu o compoziție scenică ușoara, înțesată cu metafore simple și pe înțelesul tuturor, uneori banale. Atmosfera care se creează în sală e una degajată iar hohotele de râs nu lipsesc. Deasemenea, plictiseala e un alt factor cracteristic acestui show. Tema abordată e menționată mai sus, în introducerea foarte lungă și deloc jurnalistică. Despre performanța celor de pe scenă nu pot spune absolut nimic, dansul contemporan rămânînd pentru mine o artă neînțeleasă până acum; limbajul corpului, libertatea și expresivitatea acestuia îmi sunt deocamdată străine. De aceea am să mă opresc din critica mea foarte de amator de această dată, invitându-vă fără nicio garanție la CNDB. E posibil să vă placă… sau nu.

* Blog oficial Harta
* Site oficial CNDB
* Despre workshop-urile lui Konstantin Mihos
* Blog oficial Compania de Dans Wrong Movement

Simt totuși să completez spunând că am zămbit de câteva ori dar că in general mi s-a părut o serbare la care au participat în număr mare părinți, prieteni și copii cu reacții pe găști și rânduri, în funcție de cine era in centrul atenției. Subiectul a obosit odată cu mine…

Leave a Reply

