Trip teatral sau mai simplu, Teatrul Tineretului la Odeon

Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ a fost săptămâna trecută la Odeon cu şase spectacole. În acest timp Teatrul Odeon a plecat spre Braşov cu trei spectacole pentru că Braşovul era la Sfântu’ Gheorghe. Timişoara a stat o săptămână la Botoşani în timp ce Botoşaniul a plecat la Constanţa care a găsit loc în Brăila fiindcă Maria Filotti, nu numai că stătea pe Facebook ca o doamnă de actualitate ci era pe la Sibiu cu vreo 4 spectacole. Sibiul nervos că n-are casa a fugit repede la Bulandra şi domana Sturza l-a găzduit că ea oricum ea avea o treabă prin Târgovişte la domnul Tony…treaba lor! Oricum, la scurt timp Tony Bulandra a plecat la Toma Caragiu la Ploişti iar Ploieştiul fuga-fuga prin Baia Mare care ruşinată că site-ul teatrului e încă in construcţie, a plecat spre Galaţi unde a fost bine primită de Fani Tardini care n-a plecat nicaieri ca nu avea bani. Noi, locuitorii ţării noastre culturale am fost buimăciţi şi am alergat dintr-un oraş în altul, am luat contact cu toate rudele din toate colţurile. Am vorbit cu mătuşi şi verişoare de toate gradele şi am dormit câte 5 într-un pat, cunoscuţi cu necunoscuţi şi necunoscuţti cu deja cunoscuţi a doua zi, care pe unde a apucat, cu un program năucitor şi schimburi necontenite de gazde, spectacole, ţigări şi stat de pază la bagaje atunci când rămâneam prin gările din apropiere. A fost greu…dar ne-am antrenat pentru sesinea din primăvara cu studenţii. UNATC-ul pleacă la Târgu Mureş, Târgu Mureş la Iaşi iar UAGE-ul la Cluj. Galaţiu şi Constanţa fac schimb şi nu mai ştiu exac dar vă puteţi uita la televizor că peste tot se promovează nebunia asta. Netul e plin de bannere pe toate site-urile, ba mai mult am început să primesc şi spam-uri cu programele acestei acţiuni iar Facebookul n-a mai făcut faţă şi s-a blocat. E adevărat, sunt mulţi tineri deprimaţi şi nervoşi din cauza asta dar toţi se împacă cu ideea că lucrurile astea sunt indispensabile în România.

Revenind în primăvara înfloritoare ce s-a aşternut cu vise peste capetele mele, Teatrul Tineretului şi Odeonul au facut, deci în perioada 22-28 februarie o mişcare excelentă. Odeonul a fost la Braşov cu spctacolele Block Bach pe muzică de J. S. Bach, Ionescu – Cinci piese scurte şi Pyramus & Thisbe 4 You după W. Shakespeare, toate trei în regia lui Alexandru Dabija.

Foto Alexandru Boicu- Cezar Antal şi Tudor Tăbacaru (OO!)

Foto Alexandru Boicu- Cezar Antal şi Tudor Tăbacaru (OO!)


La Odeon am putut vedea: Herr Paul de Tankred Dorst, regia Radu Afrim, Soldaţii de Zalán Tibor, regia Szabó K. István, OO! creaţie colectivă după Ion Creangă, regia Alexandru Dabija, Cu dragostea nu-i de glumit de Alfred de Musset, regia Alexandru Dabija, Râs nervos de Christopher Durang, regia Szabó K. István şi Cinci minute miraculoase în Piatra Neamţ de Peca Ştefan, regia Ana Mărgineanu.

Am ajuns la Herr Paul care nu mi-a plăcut după ce am ieşit din sală. Chiar aşa am şi zis! A doua zi mi-a părut rău. Şi acuma îmi pare şi chiar vreau să-l revăd. Nu ştiu de ce, dar mă gândesc foarte des la lumea aia şi promit că nu o să mai spun niciodată “nu” decât dacă a doua zi nu îmi aduc aminte că am fost la teatru ( mi s-a întâmplat şi invers; să-mi placă o piesă şi a doua zi să cred că a fost un spctacol slab). Am fost şi la Soldaţii la ora 21:00 şi mi s-a părut un spectacol obosit. Am plecat la pauză şi din nou mi-a părut rău, sper să renunţ la acest obicei cât mai curând. M-am distrat moldoveneşte la OO! unde am savurat limba cu care am coplilărit şi mi-ar fi plăcut nebuneşte să văd Râs nervos în engleză.

Foto Alexandru Boicu- Isabela Neamţu (Râs nervos)

Foto Alexandru Boicu- Isabela Neamţu (Râs nervos)


Concluzie:
* Îmi place trupa de la Piatra Neamţ!
Isabela Neamţu cu toată credibilitatea şi fantezia şi expresivitatea ei. M-a amuzat şi înduioşat şi m-a ţinut neclintit de atentă în Râs nervos, a fost singura care mi-a atras atenţia în Soldaţii (atât cât am văzut) şi m-a surprins cu extaz în Herr Paul.
Cezar Antal cu toată naturaleţea lui din tot ce am văzut, cu toată juvenilitatea aia misterioasă din Herr Paul şi cu tot talentul lui “cântător” de cocoş mistic din OO!
Andreea Gavriliu cu tot dansul ei din Herr Paul, cu aromonia corpului şi cu “făţucile” alea memorabile
Tudor Tăbăcaru cu toată sinceritatea lui

Mă bucură tare mult această mişcare şi sper ca acest joc de forţă pe care mi l-am imaginat ca un copilăresc şi prostesc “Păsărică mută-ţi cuibu'” să devină real şi să trăim fericiţi până la adânci bătrneţi…Cu răbdare, înainte, MARŞ! Culturică, mişcă-ţi curu!

Foto Teatrul Tineretului-Andreea Gavriliu (Herr Paul)

Foto Teatrul Tineretului-Andreea Gavriliu (Herr Paul)

5 thoughts on “Trip teatral sau mai simplu, Teatrul Tineretului la Odeon

    • nick says:

      cum din braila? nu e de la piatra neamt? sau mai e o montare cu trupa de acolo?

      am vazut versiunea piatra, mi-au placut enorm isabela, cezar antal, andre(e)a si toti ceilalti.

      pe isabela am vazut-o recent in yerma (in vizita la bucuresti), iar intr-o simbata am zarit-o si intr-un magazin in care imi place sa merg simbata.

Leave a Reply

