Weekend la U.N.A.T.C :: Uşi deschise 2010

3 zile de uşi deschise: cursuri cu musafiri, aglomeraţie, oameni frumoşi, fiţe, curioşi, optimişti, obosiţi, studenţi cu un aer cofortabil de “aici e casa noastră”, plictiseală, cafea de la tonomat automat, fum pe toate holurile, programe portocalii, galbene şi albastre, comentarii după, baftă şi nu succes, râsete de socializare şi teatru la vârste diferite.

Vineri la ora 13:00 alergam pe străzi pe care nu fusesem niciodată. Mi se întâmplă des. Scopul era să ajung la Unchiul Vanea de A.P.Cehov – Actul II , Ligia Văduva- Regie Teatru Anul II. N-a fost să fie, aşa ca m-am strecurat într-o sala la Arta Actorului anul I. Mi-a plăcut un tip, Alex şi… nicio fată. Voi detalia subiectul în curând.

Imediat după, am căutat scările pe care urma să se desfăşoare o scenă din Plastilina de Vasili Sigarev, în regia lui Septimiu Stoica – Regie Teatru Anul I. Mi-a plăcut. În mod ciudat, s-a creat şi suspans, şi scârbă, şi milă în doar 6 minute 11 minute de acţiune. O scenă puternică cu trei personaje chiar conturate. Fără să exagerez, mi-a rămas foarte bine (“pregnant” dacă vor ei) întipărită în minte această scenă; ori din subiectivism (îi cunosc cu sentimente pe toţi), ori pentru că Septimiu a făcut o treabă bună, ori pentru că textul lui Vasili Sigarev îţi intră pe se sub piele. Chiar mi-au rămas în cap ochii cu care Adela întreba “Sunt drăguţă? Mă iubeşti? Te căsătoreşti cu mine?”, limba scârbos de scoasă a lui Alex şi relaţia lui Dani cu plastilina. Ciudat!

La 17:00 am fost din nou la un curs deschis la Arta Actorului anul I, apoi am asistat la o festivitatea de recunoştere din partea facultăţii faţă de studenţii sau absolvenţii premiaţi, creată înainte de proiectarea filmelor lui Florin Şerban. Discursuri pedagogice, prietenoase sau realiste, cu aplauze, diplome şi premiaţi lipsă. N-am stat decât la filmul “Jumătate de oraş face dragoste cu cealaltă jumătate” care abordează un subiect care pe mine o sa mă pasioneze toată viaţa. Am dărâmat cu o uşoară nesimţire( scuze!!!) oamenii aşezaţi pe jos ca să pot ajunge la Woyzeck de Georg Büchner, Alexandru Pamfile -Regie Teatru Anul III. Vorbim mai târziu!

Sâmbătă, cu o plecare furtunoasă din cămin am reuşit să ajung gâfâind la colocviul „Eugene Ionesco de la text la spectacol” dar asta nu a fost o problemă căci am avut timp de odihnă 40 de minute. Pe cât de nervoasă eram din cauza întârzierii pe atât de relaxată am plecat. Invitatul Victor Ioan Frunză m-a făcut să pricep nişte lucrrui esenţiale despre Ionesco. Mulţumesc!

După Ionesco, Caragiale (ar fi trebuit să fie invers)! La Berlogea, Mofturi la Union după I.L. Caragiale, Master Arta Actorului Anul I. Încântător la un nivel de faţadă, dezamăgitor pe dedesupt. Nu se merge cu nebunia până la capăt şi astă e un lucru pe care l-am observat în general. Finalul moralist mi s-a părut dezagreabil. Vorbim!

La Povestiri despre nebunia noastră de Petr Zelenka, Cosmina Stancu – Regie Anul III am întârziat 5 minute şi nu m-au lăsat să intru. Pentru asta, toate felicitările mele!! Iar duminică nu am ajuns decât seara la 20:00 la Platoul de regie la Normal de Anthony Neilson, Bogdan Drăgoi –  Regie Teatru Anul III. Urmează să scriu în curând detalii amatoriceşti.

9 thoughts on “Weekend la U.N.A.T.C :: Uşi deschise 2010

Leave a Reply

