Ucidem! Ucide! Ucideţi! :: Normal, regia Bogdan Drăgoi

Suntem criminali. Suntem nebuni şi  fără să o dovedească nimeni. Şi pentru că suntem nebuni fără excepţie, rezultă că trăim într-o normalitate interioară uşor explicabilă… de filozofi. Ucidem! Fie ca ucidem oameni sau ne ucidem pe noi prin fugă, prin impunere, prin minciuna sinelui, prin superficialitate, fie că ucidem sentimente sau libertatea în care ar trebui să trăim, ucidem! Toţi!  Iubim! Toţi iubim. Fie pe noi înşine, fie pe alţii, fie ciocolata caldă sau periuţa de dinţi, iubim! Iubim şi ucidem! NORMAL!

Ioana Blaj, Vlad Mihu, Eugen Jebeleanu

Ioana Blaj, Vlad Mihu, Eugen Jebeleanu

Normal de Anthony Neilson de la Unatc este un spectacol de la care am plecat obosită. E un spectacol puternic cu multe simboluri. Şi  dacă nu le numim simboluri le numim elemente de regie. Din punctul meu de vedere prea multe. Multe în plus. Dar toate au contribuit la atmosfera aia neagră, găurită din când în când de ceva roz. Un spectacol care nu mi-a plăcut din subiectivism. Nu-mi plac spectacolele în care se ţipă şi în care mă întreb din când în când „asta ce vrea să-nsemne?”. Mă simt prost şi proastă în acelaşi timp şi aleg să spun că e un spectacol ok dar care nu e genul meu.

Student în anul III la regie, Bogdan Drăgoi i-a avut în distribuţie pe Vlad Mihu, Eugen Jebeleanu şi Ioana Blaj, studenţi şi ei în anul III la arta actorului. Mi-ar fi plăcut ca nebunia lui Peter (Vlad Mihu) să fie neţipată! Pentru mine imaginea unui criminal e reprezentată de un om foarte calm.  Eugen Jebeleanu în rolul lui Justus m-a surprins plăcut pe alocuri. Spun “m-a surprins” pentru că l-am mai văzut pe Eugen şi mi s-a părut static în stare şi în tonalitate. Acum a  avut momente fireşti de spaimă, nebunie, revoltă altfel decât deobicei. Ioana Blaj e o dilemă pentru mine. Ori toată lumea îi dă roluri asemănătoare ori ea e la fel peste tot.

Cu o regie multă dar gândită, cu un text dur, moralist şi cutremurător, cu o distribuţie stridentă dar pe locurile potrivită, Normal în regia lui Bogdan Drăgoi este  pentru mine un spectacol care încearcă să intre în tine cu forţa şi care trezeşte stări inconfortabile în timpul şi după. Pentru stârnire…numai de bine!

4 thoughts on “Ucidem! Ucide! Ucideţi! :: Normal, regia Bogdan Drăgoi

  1. andreea tanase says:

    ma rog, nu trebuia sa amintesc asta- “Este o chestiune dificila- chiar daca o sa ma acuzi, dar orice act de creatie provine din intelectul nostru, sau cel divin (in cazul revelatiilor 😛 ), apoi din simturi.”- nu e chiar asa nici pt mine, e dificil de spus, e o circularitate la mijloc.

    • Nicoleta says:

      Daca Bogdan a vrut sa faca in-yer-face theatre…atunci a fost prea putin. N-am plecat de acolo ravasita ci obosita. Hai sa-i spunem usor ganditoare. Dar despre Normal si in-yer-face theatre poate sa-ti vorbeasca Andreea Tanase (de mai sus) ca ea e fun Artaud.

  2. andreea tanase says:

    Multumesc anton! poate ar trebui sa il citesc si eu pe nenea asta ,teoreticianul aleks sierz..desi noua modalitate de teatru “in-yer-face”, imi pare putin suspecta

Leave a Reply

