O ultimă țigară…

Acest post este scris continuu, fără o idee generală și fără consecvență…nefiind deloc corectat. Mulțumesc pentru înțelegere!

Mulțumesc oamenilor care mi-au oferit țigări. Unii cu tot dragul, alții numărând ce a mai rămas în pachet, unii dovedindu-mi că nu trebuie să cer, ci doar să iau. Puține au fost perioadele în care îmi cumpăram țigări ca un fumător adevărat. Poate atunci când aveam salariu. Dar nici atunci nu renunțam la a cerși. Am fost cam nesimțită…îmi pare rău. Nu foarte rău.

Primul fum l-am tras de la Bianca. A fost scârbos. Mi s-au făcut și poze. Le-am pus și pe Hi5. I le-am arătat chiar și tatălui meu, un puternic antifumător, nu mai puternic ca odrasa lui, frate-miu. Eram atât de sigură că nu mă apuc de fumat și eram atât de mândră că…chiar nu o să mă apuc de fumat. Ei și apoi ca orice fumător născut în liceu, câte un fum, în clasă, în hol, pe ascuns sau în văzul tuturor. Amenzi puse în ramă pentru fumatul în incintă, chetă pentru țigări, pachetele mici. 22 de mii. Da! Nu 2 lei 20! 22 de mii, luate de la magazinul din fața teatrului.

Țigările leagă și dezleagă. Țigara e un important factor de socializare. Să fim serioși, dacă nu stăteam cu fumătorii nu aș fi auzit-o pe Bianca spunând bancuri la țigară, ca mai apoi să o iau într-un prim spectacol de clasa a noua, ca mai apoi ea să urmeze cursuri de actorie, ca mai apoi să meargă la facultate, ca mai apoi să se gândească serios să se lase de teatru.

Dacă nu stăteam cu fumătorii aș fi stat singură în sufrageria sărac mobilată a lui Lulu, mentorul meu teatral din liceu. Aș fi omis toate ciocele din bucătărie, tot sex-appeal-ul lui stând în pragul ușii deasupra căruia domnea un vâsc, indiferent de anotimp. Și mai apoi, dacă nu fumam n-aș fi pierdut nopți în șir în bucătărie. Ah ce bucătărie! Ce București! Ce strada Gutenberg! Ce prietene! Nopți în șir, după un vis de doi ani, toate patru în casa noastră. Toate patru! Minunat! Și dacă n-aș fi fumat, cum aș mai fi chefuit zgomotos la Active Soft cu Luiza și Alice! Alice, care fuma numai la muncă pentru a merge la țigară cu mine și cu Luiza, evident!

Alex Vlad, țigările Malboro Gold. Zicea el, minunate. Perfecte. Nici mari, nici mici. Fum în camera 003. Septi, țigară după țigară, amândoi, același pachet. Cristian Avram, căruia i-am dat țigări și care îmi dădea țigări tot timpul. Cred că asta ne lega mult. Alex Bogdan “Nu mai fumați, băi!”, aprinzându-și o țigară. Gabi care nu se va lăsa niciodată de fumat, la fel ca Bianca. Mari fumătoare amândouă. Diana, care nu mai fumeaza dar suferă. După țigări. Le-a înlocuit cu prăjiturile, de obicei, cu frișcă. Dani care nu se lasă de fumat decât atunci când are bani. Sor-sa, ditamai profesoara de franceză care se ascunde de taică-su când fură o țigară de la Dani. Ali care așteaptă nu știu ce putere ca să se lase și savurează orice țigară sperând că va fi ultima. Șoca fumează doar de la alții și e enervant! Donea cumpăra când eram mici câte 5 pachete o dată. Gg care de când îl știu (4 ani) vrea să se lase. Câteodată vroiam să facem marele pas amândoi o dată. Sfârșeam prin țigări la poșta sau pachete cumpărate la comun. Mai nou se apucă de pipă.

Toate astea îmi vin în minte acum când mai am o țigară. Aș vrea să fie ultima. Oana Pellea scria în jurnal că nu mai fumează de teamă să nu-și afume îngerul. Eu nu am ajuns încă la așa o frumusețe de gând. Eu nu mai vreau să-i fumez banii mamei mele. Asta o dată. A doua… nu sunt la vârsta la care să mă gândesc la sănătate. Sunt o superficială la acest capitol (și la altele). Sunt însă la vârsta la care vreau să-mi miroasă mâinile frumos. Nu am niciun motiv excesiv de întemeiat pentru care să pledez și pe care să-l strig în gura mare instingându-i și pe alții să nu mai fumeze. Plus că nici nu știu dacă funcționează. Plus că la un moment dat o să mă apuc de fumat. Pe banii mei! Aș vrea să nu fumez măcar o lună. Și cum simt că cu (asta e cacofonie? căcu, nu sună totuși foarte urât).Reiau: Și cum simt că cu fiecare zi în Cluj viața mea se schimbă, o primă schimbare pe care vreau să o fac, este – nu să mă las de fumat- ci să-mi îndeplinesc singură dorințele. Aș vrea să nu mai fumez o lună. Așa să fie. Din aceeași categorie, azi mi-am luat un stilou și un caiet ca să-mi încep jurnalul. Mi-am zis că vreau un stilou. Am zis de trei mii de ori în ultimii trei mii de ani că vreau un stilou. Dar azi mi-am zis mie. Și visul a devenit realitate! Buhuhu! Din aceeași categorie, aș vrea acum să-mi fumez ultima țigară. Așa voi face.

18 thoughts on “O ultimă țigară…

  1. Mișu says:

    Eram la un festival de literatura la Paris, la un dialog cu Hanif Hureishi daca nu ma insel. Ies afara sa imi aprind o tigara. Nu aveam bricheta; mi-o imprumuta cineva care, aveam sa aflu mai tarziu, era un reporter brtanic. Cateva momente mai tarziu, mai vine cineva, cu tigara intre degete cautand, la randul lui, o bricheta. Intrasem in vorba unii cu altii, nu mai eram straini, eram deja un grup. Ramas din nou doar eu cu el, reporterul conchide: sometimes a lightter it’s better than Facebook.

  2. Alice says:

    Leta, sper să se îndeplinească toate! O lună de nefumat, o viaţă frumoasă, două fete ca mine şi ca Luiza acolo la Cluj şi idei din plin! Asta îţi doresc!

  3. gfromgreen says:

    instigi la revolta :))) revolta pe vietile noastre ca pot fi cum vrem dar nu le avem cum le vrem pentru ca ne este lene pana sa ne si rasfatam cu cate o dorinta implinita. eu nu mai fumez de luni .. de lunea asta .. dar partea cu “Sunt însă la vârsta la care vreau să-mi miroasă mâinile frumos” parca ma face sa nu fumez nici lunea care vine, mai vedem daca si cealalta dupa cea de maine; frederic beigbeder zicea ca prefera “mai degraba o femeie care miroase a lapte si transpiratie decat a parfum si tigari”; da … niste maini de femeie care miros frumos 🙂

Leave a Reply

