Bucurie

Despre minunile zilei de azi și de ieri aș scrie continuu. N-aș scrie în jurnal. Aș scrie public. Aș bate la uși de ziare și la televiziuni, ca să le promovez. Aș plăti la print-shopuri să le pună pe cănile tuturor oamenilor vicioși de dimineață. Aș cumpăra cel mai bun abonament care are în ofertă multe mesaje naționale ca să trimit cuvânt la toată lumea. Aș negocia bannerele clădirilor de pe Elisabeta. Aș aduna voluntari ca să împartă flyere și aș opri intrările de la metroul din Unirii prin ziduri mari pe care să nu scrie nimic (asta e una din fanteziile mele !). Despre minunile de azi și de ieri, nu pot, deocamdată, decât să scriu pe blog.

De două săptămâni caut și ascult. De vorbit, vorbesc rar. Cobor scările pădurii în care locuiesc cu un măr verde care se lasă mâncat de dimineață. Privesc. Primesc telefoane de dor și multe urări de bine. Sunt confuză pentru că unii oameni cred că mi-e greu. Când îmi spun asta îmi dau și eu seama că îmi cam e. Mi-s cam goală de tot ce mi-e acasă (acasă însemnând un loc în care ai dormit mai mult de trei zile.). Dar, în fiecare zi, o minune a zilei îi contrazice pe cei care cred că mi-e greu. Și atunci  cred și eu că nu mi-e. De două săptămâni trec pe lângă biserica din mijlocul pădurii în care locuiesc. Nu am intrat niciodată dar mă bucur că e acolo așa mică și ascunsă în verde. Mi-am imaginat cum ar fi dacă ar arde, dacă ar dispărea de la rădăcini. Mi-a fost frică; dimineața mă bucur că e încă acolo. Într-o zi se va mai întâmpla o minune și voi intra. O să fie frumos. Am teneși noi și simpli ca să mă găndesc tot timpul la trecutul meu. Trecutul meu e o minune, pe care o trăiesc zilnic. Am și un lănțișor turcoaz, care mă ține într-un prezent de încredere. E de la Diana. Am patul meu! Nu știu dacă știți cum e să ai patul tău. Sigur știți! Eu aflu acum, după un an tâmpit în care nu am avut. Am propria cremă de față, propriul meu prezent și propriul meu gând. Am tot ce îmi trebuie ca să simt minunile zilei. Am și Vodafone și am și chef. Da! Am chef să mă trezesc dimineață la 6 jumate! Am! Am momente în care mă cam scufund în lenjeria cu cai. Mi-e cam frig. Mi-aș cam dori niște brațe cu căldură. Mi-ar plăcea niște pupături, ce să zic. De două săptămâni, nu am fost mângâiată niciodată, așa cum o fac ei, cei care sunt acum în diferite părți. Unii în jurnal, alții în gând sau prin parfumuri, cei ma mulți prin București, și una pe la Iași. Dar e minunat să te lași gândindă în lenjeria cu cai, cu gândul la scările pe care dimineață ai să le cobori cu un măr verde în mănă, trecând pe lângă biserica pe care ți-o simți.

Despre minunile lumii mele de azi și de ieri am scris puțin în acest post. Mi-ar trebui un mare talent ca să le împart fără să fiu patetică. E minunat, atât pot să spun. Și mai pot să spun ce-mi scriau dragostele mele pe  banner la majorat “Bucură-te om de tot ce te-nconjoară, de prietenii tăi și de vremea de-afară!” E un citat atât de simțit! Dar pe înțelesul tuturor, voi încheia genial. Voi uita de puținul har pe care îl am și vă voi spune cu tot patosul, cu toate minunile în mine, din toți rărunchii și cu toată liniștea că “singurele lucruri reale, singurele lucruri pe care le ducem cu noi până la urmă sunt propriile noastre sentimente, dragostele noastre, patemile noastre, urile şi adversităţile noastre. Mă-ntreb: noi, la capătul vieţii noastre, ce-am lăsa în afară? Bănuiesc că putem lăsa nişte sentimente. Mai puţin de ură, întrucâtva de patemi dar… de dragoste mai ales” (Nichita Stănescu).

E minunat.

3 thoughts on “Bucurie

  1. ali says:

    Da mai Popescule, greu tare sa ingradesti anumite trairi, sentimente in cateva fraze, cuvinte (cateva flotari si o sa vorbim ca pasarile), mai ales ca facem apel la un subinteles comun. Totul iese la lumina cu un mesaj de la Nichita.

    Noroc, sanatate si numai bine! :)) hai in gand

Leave a Reply

