Discursul de la UNITER 2011

(discurs imaginat)
Mulțumesc juriului care a apreciat munca mea, mulțumesc părinților mei care mă susțin în tot ceea ce fac și mulțumesc prietenilor și colegilor mei care stau acum în fața televizorului și râd de situația în care mă aflu. Da dragii mei, am ajuns și eu în sala asta plictisitoare deși am promis la bere acum câțiva ani că nu vom ajunge aici niciodată…din respect pentru vivacitatea interioară.

Mulțumesc domnule Caramitru pentru tot ceea ce faceți prin Uniter. Mulțumesc Consiliului Britanic pentru surpriza făcută dumneavoastră și mă bucură foarte mult surprinderea dumneavoastră în fața acestui premiu. Le mai mulțumesc celor care au adormit și celor care folosesc  telefonul mobil în timpul acestui discurs pe care mi l-am pregatitit de câțiva ani buni.

Mulțumesc celor care mai au încredere în mine și se așteaptă acum să-mi scot o țâță ca semn de revoltă – sau să mă dezbrac de tot, că doar am terminat școala la Cluj- ca să vă atrag atenția. Poate ca ar trebui să vă spun, domnule Caramitru, că acestei Gale Uniter îi lipsește un iz de prospețime, dar nu vreau să vă simțiți jignit și nici să fiți surprins. Nu încă o dată!

O remarcă asupra logo-ului din acest an aș avea totuși…și dați-mi voie să fiu sinceră de data asta, este penibil. Nu foarte penibil, poate mai mult oribil. Dar nu e deranjat, atât timp cât suntem aici cu toții parcă păziți de o aura și chiar dacă n-am fi păziți, e bine de știut că vom ajunge cu toții în această sală, cu sau fără trofeu. La anul, peste doi ani sau cincizeci, în lista de comemorari. Foarte frumoasă tradiție, domnilor. Și foarte respectuos realizată.  M-aș bucura să mă aflu și eu pe o asemenea listă doar ca să-mi fie pus portretul încadrat superb într-o prezentare Power Point printre munți și ape.

Trecând peste aceste mulțumiri, aș vrea să țin totuși discursul pe care mi l-am pregătit încă din primul an de facultate. Domnilor, doamnelor, respect fiecare om din această sală. La fel ca și pe colegii și profesorii mei. Pe unii îi îndrăgesc, pe alții nu am avut timp să-i cunosc. Sunt  multe prezențe care mă bucură. Multe valori, adevărat. Adevărat că aceleași în fiecare an. Poate că nu se mai  nasc valori, poate că nu sunt locuri în sală  pentru cei tineri, vopsiți ciudat, îmbrăcați boschețărește. Pot să înțeleg condițiile unui studio de televiziune. Am o singură întrebare. De ce sunteți/suntem atât de plictisitori?

Poate că ar trebui ca seara asta să se termine cu un spectacol lucrat de un tânăr (tânăr!) regizor împreună cu tineri (tineri!) actori. Poate cu cei care câștigă/participă la Gala Hop, ca să nu ne îndepărtăm prea mult de gașcă. Poate că cei premiați pentru întreaga activitate trebuie să îi aplaude, poate chiar în picioare! Poate că niște coregrafii vii, un light design bun și un logo de apreciat ar face lucrurile mai…suculente. Poate că vă surprind, poate că vă supăr, poate că nu va mai veni nimeni să-mi ia un interviu după acest discurs( ăsta e riscul în a ține sau a nu ține un discurs la Uniter). Poate jignesc, poate exagerez dar… poate că Gala Uniter jignește, poate  că Gala Uniter exagerează. Poate că nu e bine, doamnelor și domnilor să se dea un singur premiu de debut. Nu e bine deloc! De ce cinci pentru întreaga activitate și de ce unul pentru regie, actorie, actorie păpuși, scenografie, coregrafie? Nici nu știu…scenografia și coregrafia intră la debut?

Cu siguranță premiile se duc la oamenii talentați. Cu siguranță premiile și nominalizările sunt susținute și mulți din cei nominalizați nu fac din asta un concurs ci un bun prilej de întâlnire. Dar despre întâlniri se pot spune multe, iar întâlnirile pot fi diverse. Mă întreb, în continuare, de ce a dumneavoastră e atât de plictisitoare? De ce se râde atât de puțin și se zâmbește așa, ici-colo. Cred că lipsește ceva foarte important. Și nu vă scuzați doamnelor și domnilor, e penibil.

Mulțumesc!

16 thoughts on “Discursul de la UNITER 2011

  1. prieten says:

    Stai linistita, ca tanar trebuie doar sa te mentii cat de cat in domeniu caci dupa ce iti vor inchide toate usile, dupa ce te vor condamna, dupa ce vor rade de tine in imensa lor mediocritate si dupa ce iti vor spune de zeci de mii de ori ce este teatrul, dupa ce te vor ispiti, dupa ce te vor denigra, dupa ce vor incerca sa te faca mai mic(a) decat esti ca sa te poata privi, dupa ce vei fi vazut ceea ce ei nu pot vedea, dupa ce ii vei fi lasat demult izolati in uitare, se vor guduri umil pe langa tine incercand sa-si cumpere sclavia cu acelasi trofeu pentru care ei nu dau doi bani pe tine in acest moment.

  2. constantin cojocaru says:

    Bravo!Dar.Of,of,of Brodway!De ce moliciunea asta de catifea din fire de argint?De ce vulnerabilitatea nervului dezgolit?Nu tzâtza la vedere ci râsul upercuteaza!Ga-Gala bla bla bla merita un spectacol pe masura!

  3. ileana lucaciu says:

    Sincere și adevărate sunt observațiile dvs. privind Gala Premiilor UNITER.Vă felicit. Pe blogul meu găsiți comentarii care se apropie ca sens de cele ale dvs.

  4. lungu daniel says:

    am fost anul asta la uniter impreuna cu doi colegi de clasa. m-am simit prost ca nu am bani de un costum ca lumea, am ramas surprins ca a primit premiu domnul caramitru, m-am bucurat ca nu a castigat livada de visini (am avut chiar mari emotii), le-am injurat inca o data pe doamnele care au facut nominalizarile, ne-am pozat cu bogdan zsolt, i-am dat doua tigari premiantului la debut si el i-a multumit prietenei lui, ma rog, si am plecat de acolo cu o singura certitudine – ca o sa mai fiu prezent in gala uniter o singura data, o sa vin doar in partea a doua, exact la inceput. o sa fac parte dintr-o mare distributie comemorata (cu ochii pe ceas) de cei din sala si plansa de o singura batranica din fata mea. dumnezeu sa ne ierte pe toti, restul e tacere, domnule caramitru sau cum e? poftiti sa ciocnim un pahar de sampanie? nu mai stiu exact care e finalul!

  5. Bianca says:

    Leto, na c-am apucat să citesc. Şi m-am bucurit şi bucurat. O să continui ce-a zis Oana: Cum le-ai spus-o tu…sper să le-o mai spună mulţi alţii! Şi pentru că treaba cu petiţiile pe Facebook e la risc, zic să ne prezentăm cu toţii discursurile în audienţă la Caramitru! Sau nu.

  6. Ioana says:

    Draga de tine, în primul rând felicitări și ție și echipei și doaaamne că așa a fost și la Gopo. Nu am câștigat și știam că nu o să se întâmple iar când am văzut ce e acolo am sperat să nu se întâmple. Și eu care credeam că o să fie oameni cu filme și de-ai filmului, dar nah, nu se face asta. Oamenii nu au nicio treabă cu asta și efectiv domnișoarele alea bine aranjate care par a fi elita dar nu le știe nimeni, sau poate doar inculta de mine nu le știe, strigă pe holuri să nu li se calce rochia. Așa, rău de tot urlă la tine! Sau dacă e bazată, domnul care o însoțește și ar trebui să stea la brațul ei, stă în urma ei și roagă oamenii să nu îi calce rochia. E groaznic și da, extrem de plictisitor dar mă bucur de premiul vostru și mai tare pentru că ai ocazia să zici ceva. Pe lângă ați etala munca poți ține un discurs așa frumos ca ăsta. 🙂

Leave a Reply

