Bucolice

Mi-ar fi plăcut să fiu croitoreasă şi să mă-nţep la început. Să fac o pălărie caraghiosă ca să mă las şi să devin zidar. Mi-ar fi plăcut să fiu zidar ca să fiu mai responsabilă. N-aş fi rezistat şi-aş fi făcut gogoşi. Mi-aş fi făcut o brutărie ca să miros a pâine şi să mă cert cu bunii mei că grâul nu-i prea alb, că mâinile-s crăpate, că nu mai pot şi nu mai vor şi că-i cam dor tălpile de atâta pământ.

M-aş fi făcut verigă să leg pământul de popor, poporul de dumnezeu şi pe dumnezeu de ochii prietenilor. M-aş fi bagat în politică să văd ce dracu-i aşa greu şi-aş fi fugit în spaţiu să-nţeleg că-i simplu şi mai ales mic. M-aş fi făcut curăţător de cadă ca mama să înopteze-n apă. M-aş fi făcut ciaun să bubui cucurigi şi ceas ca să-mi întârzii mai mult iubirea. M-aş fi făcut gândac să enervez la culme şi floare ca să mă mute tuşa-n stil feng shui.

M-aş fi făcut cioban ca să învăţ să fluier. Ca să-mi ardă mâinile de la ţâţe şi să mi le spăl în zer, să-mi miros noaptea a lapte şi să nu fiu sensibilă la curent. Ca să învăţ să am răbdare şi să-mi trimit câinele după capră. Mi-ar fi plăcut să fiu cioban ca să am un bun motiv să nu înţeleg oraşul, ura şi fondul de ten şi să tac mai des, mai mult, mai promt, mai concludent. Mi-ar fi plăcut să mi fac eu stâna pe furnici şi să mă pişte mult şi tare până să-mi dau seama că fix de ele-aveam nevoie.

M-aş fi făcut alergător. Sau măcar bărbat ca să nu mai am urme de la sutien. M-aş fi făcut evreu ca să aştept să vină, m-aş fi făcut fotografie ca să nu fiu alergică la praf. M-aş fi făcut cuptor la grădiniţă să încălzesc figuri din plastilină dar plastilină nu m-aş fi făcut că nu-mi plac nici dinţii de copii, nici porii de covor, nici aruncările drăcoase-n alţii. Mi-ar fi plăcut să fiu capra vecinului să am o tolbă cu multă vină…dar varză n-aş fi vrut să fiu că nu-mi prea plac deciziile. M-aş fi făcut peşte ca să uit din două-n două secunde.

Mi-ar fi plăcut să mulg vaca ca să-mi curgă raiul în găleată(să-l dau lui toto ca să se simtă acasă); mi-ar fi plăcut să scot gloanţe din membre pe front ca să fac cărare spre rai; mi-ar fi plăcut să fiu curvă ca să nu sper la rai… şi m-aş face lăutar de nuntă să mi se umfle ochii după bani, femei şi vin. Acum m-aş face pernă, aş sta pe jos cu-n ambalaj de ciocolată şi am flirta până la plictis.

9 thoughts on “Bucolice

    • Leta says:

      şi ce-ai citit tu… e cenzurat! Mai aveam aşa ” M-aş transforma acum în bec. Şi m-aş aprinde-n casa Oanei de fiecare dată când s-ar culca. Aş înceta să fac figuri când ea ar obosi şi-ar adormi mai limpede.”

Leave a Reply

