scrisoare către univers, piatră, cal, șerbet… sau cum vrei tu

Dragă univers,

Ca să înțelegi, trebuie să-ți povestesc ceva.Când eram mică mergeam în fiecare duminică dimineață la biserică și puneam două lumânări. Una la morți pentru cățelul meu Petrică, și una la vii, pentru Sebi. La cei adormiți spuneam ”Petrică, te iubesc și n-am să te uit niciodată” , iar la vii, ”Doamne-Dumnezeul meu, fă-l pe Sebi să se îndrăgostească de mine la vară!”. Asta se întâmpla în clasele I-IV. Știi ce s-a întâmplat în clasa a VIIIa? M-am trezit ocărâtă de tataia că prea ”vine băiatu ăla pe la noi pe la poartă”. ”Cine tataie, Sebi?” ”Ei, dacă era Sebi era bun! Poate făceai și tu casă cu el!” (de menționat aici sunt două aspecte: 1. că bunicii mei m-au vrut măritată de mică și  2. că Sebi era fiul docorului veterniar). ”Ăla mai înalt așa, Dragoș sau cum l-o fi chemând!” În fine, se îndrăgostise de mine cu totul altcineva. Dar asta era bine. Asta îmi dăduse curaj. Mulțumesc, apropo! Deci se poate! mi-am zis atunci. Mai aveam un an și treceam la liceu, dragul meu univers. Am contiunat cu rugăciunile iar tata a adăugat la ele o bicicletă medicinală pe care am pedalat un an întreg și dimineața și seara cam de la Galați la Brăila și-napoi. În vara din clasa a IXa… am înțeles multe. Mai ales la ce și în câte moduri se poate folosi cabinetul unui doctor veterniar! Mi-au trebuit doar  4-5 ani de rugăciune și o bicicletă. Vezi? Simplu și cu calm! Acum înțelegi ce vreau să-ți transmit? Scutește-mă, te rog, de testele tale de răbdare! Am! Cu caru! Atât!

…și încă ceva! Uite ce e: mamaia e pocăită. Știi doar. Eu o sun rar. Nu pentru că e pocăită, ci pentru că s-ar bucura mai tare dacă ar suna-o frate-miu. Nu știu dacă el o sună dar important în viață e să ai o scuză bună. Sau un frate. Restul vine de la sine! În fine, azi am sunat-o. Știi ce mi-a zis? Că sunt o fată bună! Că Domnul se poartă cu mine așa cum mă port și eu cu oamenii. Am analizat bine situația și mi-au au venit brusc și de-odată toate glumele proaste pe care le fac eu cu ceilalți. Tot sarcasmul meu de doi lei. Tot ceea ce-i face pe oamenii din jur să se întrebe – destul de des – dacă vorbesc serios sau glumesc? Deci …voiam să știi că și schema asta mi-e foarte cunoscută. Și că nu-mi pun niciodată problema dacă vorbești serios sau nu. În primul rând pentru că știu că totul la tine poate fi o glumă. Ceea ce mă și face, la drept vorbind, să mai mențin prietenia asta între noi doi. În al doilea rând fac foarte bine diferența dintre glumele bune și cele proaste. Cam aici voiam să ajung, dragă univers. Scutește-mă, te rog, și de glumele tale răsuflate. Mai caută, mai caută! Zi una nouă!  Poantele  din ultima vreme mă lasă absolut rece. Asta cu ”uite-i roz, nu e roz, cine-i roz, țiii-bau!” bla-bla, e veche, dragule. Am prins-o, gata, potolește-te. Uite, asta cu așteptatul mi-a plăcut. M-a uns la suflet. Bună rău! Ca un banc cu unguri: glumă deșteaptă pe care n-o prinde oricine. Bravo! Chiar…m-ai surprins. Nu mă așteptam s-o mai faci. Cel puțin nu cu chestii din astea. Auzi la el cică dacă nu mai poți aștepta, atunci mai poți încă un pic. Mi-a plăcut. Da a răsuflat și asta, da? Te-ai prins, da? Bun. Să nu se mai repete.

În rest, ce să-ți mai zic. Mi-e dor să mai fim prieteni așa, ca pe vremuri. Ca anul trecut. Ce an! Ce întâlniri! ce… Mână-n mână am lucrat! Mai ții minte? Hm… Da’ nu-i nimic. Mai du-te și pe la alții. Da’ să mai vii și pe la mine, auzi?!! Așa… când vrei tu. Nu te oblig, nu! Vino așa, mai prin primăvară. Am ceva licență de făcut. Și să vii cu ceva. O ciocolată, un vin, un proiect, ceva acolo, o atenție. Mai râdem, mai glumim, mai bem, muncim, plătim. O să avem la ce să ne uităm. Promit.

Hai, te pup!

P.S. Mulțam de Petrică! Încă nu l-am uitat.

One thought on “scrisoare către univers, piatră, cal, șerbet… sau cum vrei tu

Leave a Reply

