Nimic

Mă întreb cum arată o femeie curajoasă dacă eu arăt așa și par, de la distanță, o femeie decentă. Aș putea fi o femeie decentă. Aș putea fi o mamă ok, o prietenă suportabilă, aș putea fi o gagică de treabă și o muistă de top, dar o femeie frumoasă n-aș putea fi.

Lipsită de tact, așa cum am fost de când pământul s-a crăpat și m-a născut inutil, ca pe Lucia; care, povestește ea, după o perioadă grea a mamei sale, a ieșit, involuntar, în urma unui pârț; mă întreb cum arată o femeie frumoasă.

Sunt o construcție simplă. Cu nimic specială. Fără să mă blamez, conștientizez unicitatea fiecărei femei în parte. De înțeles, nu înțeleg mare lucru. Doar câteva noțiuni abstracte îmi par mai cunoscute, câteva corpuri îmi par apropiate, câteva flirturi mă fac să fug, să nu răspund, să tac. Da, tac. Reușesc să înțeleg fantezii și să încalc principii. Reușesc, fără să fiu campioană, să fiu brutală și să cer, ceea ce nu se cere. Doar se așteaptă. Eventual, în tăcere. Total în afara cercului meu de manifestări, misterul rămâne undeva la mama naibii, iar tăcerea-n pizda mă-sii. Nu roșesc niciodată.

În concurs cu bărbații, mă uit la femei și încerc să înțeleg.
Încerc să înțeleg femeile cățărătoare și acaparatoare, femeile curajoase, femeile cu scopuri clare și personale, femeile cuceritoare și femeile sexuale. Încerc să înțeleg femeile frumoase sau care se cred frumoase, femeile slabe care nu se îngrașă niciodată și femeile care merg la sală ca foca la înot și la futut, ca vaca la taur. Încerc să înțeleg femeile elegante și posesive, femeile mame și femeile înșelate. Femeile care ascund în ele ce numai ele pot nega că ascund și mai ales, încerc să înțeleg femeile care se îndrăgostesc de o speranță și nu de un bărbat. Femeile care se mint disperate de singurătate, femeile fricoase al căror viitor nu lucește niciodată și femeile fericite care nu își pun întrebări și care au înțeles, în principiu, despre ce e vorba.

Leave a Reply

